نظرسنجی سوالات متداول پرسش و پاسخ تابلو اعلانات نقشه سایت نمای اصلی
 
 
 
 
 
ميزان رضايتمندي شما از سايت چقدر است؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف



 
تجارب تدریس معلمان

                            

تجارب تدریس معلمان
 

تجربه یک معلم ژاپنی، ریاضی کلاس چهارم ابتدایی 

   ریاضیات،  

درس مذکور در کلاس چهارم (10سالگی ) در یک دبستان منظم تدریس می شود تعداد شاگردان این کلاس 34 نفر است.

موضوع درس حل مسئله در ریاضیات است.                                                                          

کومی (Kumi)  که یک معلم با تجربه دوره ی  ابتدایی است. قصد دارد به مدت سه ساعت قعالیت هایی در مورد حل مسئله انجام دهد. این اولین درس از سه درس این واحد است. او می خواهد تا دانش آموزان مقصود را درک کرده و از عملیات ریاضی در حل مسائل استفاده نمایند.

کومی از روز قبل با ساختن چند مثلث متساوی الاضلاع مقوایی مقدمه ی این کلاس را چید. او از آن ها به عنوان کمک بعدی در امر تدریس و بحث در کلاس استفاده می کند.

« وزارت آموزش و پرورش تمام کتاب های درسی را تاًئید کرده است. ناشرین این کتاب ها راهنمایی برای معلمان چاپ کرده اند که برنامه های درسی و تمرینات دانش آموزان درآن به تفصیل شرح داده شده است. در ریاضیات معلم اغلب از دانش آموزان می خواهد یک یا دو کتاب تمرین یا مشق را که در خانه  و مدرسه استفاده می شود، خریداری نمایند.

 منابع عمده ی آموزشی مورد استفاده در کلاس شامل کتابهای درسی، کمک درسی، یادداشت های معلمان، کاردستی و غیره می باشد. استفاده از کاردستی عموماَ در کلاس های ریاضی دبستان مشاهده می شود.»

       ساعت  10:45  دقیقه است و دانش آموزان پس از زنگ تفریح از حیاط مدرسه می آیند. چند دقیقه ای طول می کشد تا هر یک ببنشینند. آن ها در ردیف های دو تایی می نشینند. پس از آن که همهً دانش آموزان نشستند، معلم از یکی از آنان می خواهد تا درس را شروع کند. ادامه مطلب.....

Go to fullsize image

 

دفعات بازديد: 16868
تعداد بازديدكنندگان: 14708